Motormeuk


Nieuws: toch misschien geen APK voor motoren!

toch weer in een lichtpuntje in het onderwerp APK voor motoren

de Raad van de Europese Unie heeft het APK-voorstel van de Europese Commissie aangepast en (onder andere) de eis geschrapt om ook motorfietsen te onderwerpen aan een periodieke technische keuring.

De discussie is hiermee nog niet volledig van tafel want we verwachten niet dat de Europese Commissie hiermee akkoord zal gaan, maar de kans dat landen zonder APK voor motoren (zoals Nederland) mogen vasthouden aan hun eigen wet- en regelgeving en niet door Europa zullen worden verplicht een volstrekt zinloze en geldverslindende motorkeuring in te voeren is nu groter dan ooit.
Delen

30 Reacties

Door cardan op zondag 09 december 2012 om 21:17

Gebruikers afbeelding van cardan
hiephoi, weer een paar tientjes meer om te tanken..... :]

Door svenbrouwer op zondag 09 december 2012 om 22:18

Gebruikers afbeelding van svenbrouwer
Waarom geen APK? Als je motor in orde is hoef je je toch nergens zorgen om te maken...

Door Minotaures op zondag 09 december 2012 om 23:22

Gebruikers afbeelding van Minotaures
eerst wel en dan nu weer niet, dan wel, dan weer niet.. etc. etc.

Door klaazzzzzz op zondag 09 december 2012 om 23:30

Gebruikers afbeelding van klaazzzzzz
citaat: svenbrouwer schreef op zondag 09 december 2012 22:18:

Waarom geen APK? Als je motor in orde is hoef je je toch nergens zorgen om te maken...

Het gedoe en de (bijbehorende) extra kosten misschien?

Door madmenno67 op zondag 09 december 2012 om 23:33

Gebruikers afbeelding van madmenno67
citaat: svenbrouwer schreef op zondag 09 december 2012 22:18:

Waarom geen APK? Als je motor in orde is hoef je je toch nergens zorgen om te maken...

Gaat er niet zozeer om of ie in orde is, maar meer of hij net zo is
als dat hij op het moment van afgegeven kenteken.
Dus hoop ik dat iedereen zijn originele uitlaat bewaard heeft :o
Om van de andere aanpassingen nog maar niet te spreken :+

Door Srad4fun op maandag 10 december 2012 om 08:26

Gebruikers afbeelding van Srad4fun
Gelukkig , je wordt er wel moedeloos van .
Volgend jaar beginnen ze weer let op !

Reactie gewijzigd door Srad4fun op maandag 10 december 2012 om 08:26


Door SLIJKMOTO op maandag 10 december 2012 om 08:29

Gebruikers afbeelding van SLIJKMOTO
Kan m'n tweede motorfiets rustig in mijn buitenlands stulpje blijven staan... Oef :)

Reactie gewijzigd door SLIJKMOTO op maandag 10 december 2012 om 08:30


Door Jan ARTC132 Motorstek profiel op maandag 10 december 2012 om 10:00

Gebruikers afbeelding van Jan ARTC132
citaat: madmenno67 schreef op zondag 09 december 2012 23:33:

[...]

Gaat er niet zozeer om of ie in orde is, maar meer of hij net zo is
als dat hij op het moment van afgegeven kenteken.
Dus hoop ik dat iedereen zijn originele uitlaat bewaard heeft :o
Om van de andere aanpassingen nog maar niet te spreken :+


Ik zie toch ook redelijk verbouwde auto's die door de APK komen, daar maak ik me niet zo druk om. Maar als ze idd de kant van de Duitse TUV op gaan wordt het een ander verhaal. Zou het stom vinden als je geen verbeteringen mag doen zoals betere remmen of banden etc.

Door lynx84 Motorstek profiel op maandag 10 december 2012 om 10:00

Gebruikers afbeelding van lynx84
je zal maar net bezig zijn je brommertje op te leuken komt die k*t APK om de hoek kijken... JAJA schorsen zegt men dan, maar dat kost ook weer geld en moet minimaal 3 maanden anders kan je alsnog gaan terugbetalen... Mijn motor rij ik pas op als ie goed is. Dat hoeft een ander niet voor mij te controleren. Ik controleer het zelf wel. Pas dan heb ik echte zekerheid.

Door BSM2 op maandag 10 december 2012 om 11:56

Gebruikers afbeelding van BSM2
Met APK zal de offroad motorsport ook versneld uitsterven.
Dus goed nieuws!

Door F2ride2001 op maandag 10 december 2012 om 12:06

Gebruikers afbeelding van F2ride2001
citaat: svenbrouwer schreef op zondag 09 december 2012 22:18:

Waarom geen APK? Als je motor in orde is hoef je je toch nergens zorgen om te maken...



Als jij zo graag wilt betalen voor iets waarvan je weet dat goed is ben je van harte welkom :W

Door Koude post op maandag 10 december 2012 om 12:31

slechte zaak, zou goede regel zijn, scheelt tevens weer aan verzekeringspremie.

Door TheMauster Motorstek profiel op maandag 10 december 2012 om 12:45

Gebruikers afbeelding van TheMauster
ja want de verzekerings premie is ook zo hoog...

Door servies op maandag 10 december 2012 om 15:26

Gebruikers afbeelding van servies
... en de verzekeringspremie zal vast en zeker omlaag gaan wanneer zo'n APK wordt ingevoerd voor motoren...
Dat is net zo waarschijnlijk als dat het morgen in Nederland heerlijk warm strandweer is...

Door sr_vip op maandag 10 december 2012 om 15:58

citaat: svenbrouwer schreef op zondag 09 december 2012 22:18:

Waarom geen APK? Als je motor in orde is hoef je je toch nergens zorgen om te maken...

Ja ga jij maar lekker betalen voor die onzin dan.

Door Patrick1991 op maandag 10 december 2012 om 16:12

Gebruikers afbeelding van Patrick1991
Het is te hopen dat deze onzin er voor motoren nooit doorheen komt, met een motor die niet in orde is wil je als motorrijder gewoon niet de weg op voor alleen al je eigen veiligheid.

Door halflive op maandag 10 december 2012 om 19:35

Gebruikers afbeelding van halflive
citaat: svenbrouwer schreef op zondag 09 december 2012 22:18:

Waarom geen APK? Als je motor in orde is hoef je je toch nergens zorgen om te maken...

Zullen we afspreken dat jij voortaan elk voorjaar bij langs komt? Dan loop ik een rondje om je motor, jij geeft mij 50 euro en ik bevestig dat je motor in orde is.

Door Bosje op maandag 10 december 2012 om 22:41

Gebruikers afbeelding van Bosje
citaat: barry86 schreef op maandag 10 december 2012 11:56:

Met APK zal de offroad motorsport ook versneld uitsterven.
Dus goed nieuws!

OW :? DenK Dat er alleen maar meer wildcrossers komen ZONDER kenteken en dus onverzekerd. DAt PRobleem zal echt niet minder worden met een APK :W

Door hevu op maandag 10 december 2012 om 23:19

Gebruikers afbeelding van hevu
citaat: barry86 schreef op maandag 10 december 2012 11:56:

Met APK zal de offroad motorsport ook versneld uitsterven.
Dus goed nieuws!


Wat is dit nu weer voor een kompleet idiote opmerking.
Bent zeker ook weer zo'n wereld verbeteraar met het opgeheven vingertje
:r

Door Dré Pistolet op dinsdag 11 december 2012 om 02:15

Gebruikers afbeelding van Dré Pistolet
Hier in België heeft de bevoegde minister aan de MAG beloofd dat de APK er zeker niet zou komen. Frankrijk en de UK zijn er ook niet happig op.
Dan lijkt het me toch logisch dat Nederland gaat volgen als er zo weinig animo is voor die keuring...

Reactie gewijzigd door Dré Pistolet op dinsdag 11 december 2012 om 02:16


Door YoshimuraGixxer op dinsdag 11 december 2012 om 04:33

Gebruikers afbeelding van YoshimuraGixxer
:(

Reactie gewijzigd door YoshimuraGixxer op dinsdag 11 december 2012 om 04:57


Door YoshimuraGixxer op dinsdag 11 december 2012 om 04:50

Gebruikers afbeelding van YoshimuraGixxer
Mensen zoals jou die deze manier van "diefstal" goedkeuren,die geef ik de schuld dat zon rot volk daar in brussel uberhaupt zon regelgeving durven te verzinnen. Mensen zoals jou die maar ja en amen zeggen op alles wat overheid en autoriteiten zeggen,dat zijn veelal de mensen die dat beetje ruggegraat wat Nederland nog heeft onder de bevolking letterlijk en figuurlijk KAPOT trappen. Het is verdomme overal crisis en dat beetje plezier wat de motorrijders hebbenwillen ze ook aan komen ,nou over mijn lijk! Die foto van die demonstrende rijders daar krijg ik kippenvel van omdat mensen wel hun mond durven open te trekken

Door YoshimuraGixxer op dinsdag 11 december 2012 om 05:06

Gebruikers afbeelding van YoshimuraGixxer
citaat: halflive schreef op maandag 10 december 2012 19:35:

[...]

Zullen we afspreken dat jij voortaan elk voorjaar bij langs komt? Dan loop ik een rondje om je motor, jij geeft mij 50 euro en ik bevestig dat je motor in orde is.



citaat: halflive schreef op maandag 10 december 2012 19:35:

[...]

Zullen we afspreken dat jij voortaan elk voorjaar bij langs komt? Dan loop ik een rondje om je motor, jij geeft mij 50 euro en ik bevestig dat je motor in orde is.


Top,mooi gezegd misschien dat hij dan wel wakker word,want hoe hij praat lijkt het wel alsof hij nog bij papie en mamie woont,2500 euro netto per maand verdient en geen zorgen aan de kop heeft,maar wat je niet moet vergeten meneet brouwer is dat niet iedereen het even breed heeft,en dat sommige van ons ook kinderen en een vrouw hebben en wat hogere lasten hebben,dan is op dat moment een motor als passie en stress afblazen je alles..open youreyes

Door pieterklaas Motorstek profiel op dinsdag 11 december 2012 om 10:27

Gebruikers afbeelding van pieterklaas
Hoop gelul hier zeg..... Ik lees misschien, meer niet