Motormeuk


38 Reacties

Door big bertha op dinsdag 18 maart 2014 om 17:51

en wat rijdt er weer met 120 slakkengangetje op de linkerbaan natuurlijk de sufkut uit nederland met zijn peugeot.

Door Wazige Motorstek profiel op dinsdag 18 maart 2014 om 18:13

Gebruikers afbeelding van Wazige
omhoog schakelen klinkt niet echt lekker om de 1 of andere reden. Wat is eigenlijk de top snelheid van zo een duc 848?

Door -Bart- op dinsdag 18 maart 2014 om 18:15

Gebruikers afbeelding van -Bart-
best een beschaafd geluidje met zo'n snelheid.

Door mr_JB op dinsdag 18 maart 2014 om 18:40

Man wat schakelt die kerel/vrouw krampachtig...

Door V-twin Kevin Motorstek profiel op dinsdag 18 maart 2014 om 19:40

Gebruikers afbeelding van V-twin Kevin
citaat: streethunter_J schreef op dinsdag 18 maart 2014 18:40:

Man wat schakelt die kerel/vrouw krampachtig...

zelfs hard rechtuitrijden kan ie al niet.. wat blijft er dan nog over voor deze man _O-

Door ralfderijcke op dinsdag 18 maart 2014 om 20:25

citaat: V-twin Kevin schreef op dinsdag 18 maart 2014 19:40:

[...]

zelfs hard rechtuitrijden kan ie al niet.. wat blijft er dan nog over voor deze man _O-

Haha nee dat schakelen ging mij zeker niet soepel af. Tijd om f uit te zoeke wat t probleem is. Sluit nie uit dat ik dat probleem zelf ben :P

Door Rubens76 op dinsdag 18 maart 2014 om 20:33

Gebruikers afbeelding van Rubens76
Ik vind het mooi hoor Ralf! Lekker tempo ook hoor en geluidje *O*

Door RacingRalph op dinsdag 18 maart 2014 om 21:25

Gebruikers afbeelding van RacingRalph
citaat: ralfderijcke schreef op dinsdag 18 maart 2014 20:25:

[...]

Haha nee dat schakelen ging mij zeker niet soepel af. Tijd om f uit te zoeke wat t probleem is. Sluit nie uit dat ik dat probleem zelf ben :P


probleem is dat je met je koppeling schakelt (ook veel te lang) maar doe het is zonder. op moment van schakelen snel gaslos en opschakelen en direct weer vol op de gas. Als je dit goed kan is het BIJNA zo snel als een quickshifter.

Door polthergeist op dinsdag 18 maart 2014 om 21:32

Gebruikers afbeelding van polthergeist
citaat: RacingRalph schreef op dinsdag 18 maart 2014 21:25:

[...]


probleem is dat je met je koppeling schakelt (ook veel te lang) maar doe het is zonder. op moment van schakelen snel gaslos en opschakelen en direct weer vol op de gas. Als je dit goed kan is het BIJNA zo snel als een quickshifter.



Alleen met een QS gaat je bak niet heel snel naar de kloote en als je het zo doet wel.

Door slonzebons Motorstek profiel op dinsdag 18 maart 2014 om 22:02

Gebruikers afbeelding van slonzebons
Nice, vet geluidje, leuke interactie met de posje-drivert, mooie beelden, en vet geluid, ... maar dat had ik al gezegd geleuf ik ...

Ik zeg +1

Door mr_JB op dinsdag 18 maart 2014 om 22:02

citaat: ralfderijcke schreef op dinsdag 18 maart 2014 20:25:

[...]

Haha nee dat schakelen ging mij zeker niet soepel af. Tijd om f uit te zoeke wat t probleem is. Sluit nie uit dat ik dat probleem zelf ben :P

Neemt niet weg dat het verde gewoon kicke is! Maar zit je bijv krampachtig op je motor dat je de koppeling niet lekker kan bedienen? Misschien koppeling ff iets aantikken ipv helemaal intrekken?

Door mr_JB op dinsdag 18 maart 2014 om 22:03

citaat: polthergeist schreef op dinsdag 18 maart 2014 21:32:

[...]



Alleen met een QS gaat je bak niet heel snel naar de kloote en als je het zo doet wel.

Valt wel mee, als je op het juiste moment schakelt en gas gewoon goed dicht draait.

Een quickshifter is ook niet helemaal goed voor de bak.

Door Prut_Potje Motorstek profiel op dinsdag 18 maart 2014 om 23:40

Gebruikers afbeelding van Prut_Potje
citaat: polthergeist schreef op dinsdag 18 maart 2014 21:32:

[...]



Alleen met een QS gaat je bak niet heel snel naar de kloote en als je het zo doet wel.


Als je het zelf doet en het gaat fout, ja dan gaat het snel naar de kloote,
Maar als je het goed doet, dan valt dat reuze mee.
Hoe denk je dat een QS werkt, die werkt op dezelfde manier :P

OF benzinetoevoer stoppen OF bougie even niet laten vonken (dan krijg je van die mooie klappen)

Zo ver ik het me kan herinneren iig :P

En met zelf gas loslaten, dan stop je de benzinetoevoer ook even, alleen nu doe je het zelf, ipv de machine :P

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij werkte het zo :P

Door Bruuntje op woensdag 19 maart 2014 om 00:52

Gebruikers afbeelding van Bruuntje
Temp. van blok blijft wel laag zeg, 67 graden terwijl je 270 rijdt. Ik vind mijn motor pas op temparatuur vanaf eeen graadje of 80. Koude dag?

Reactie gewijzigd door Bruuntje op woensdag 19 maart 2014 om 22:19


Door Daanrsv op woensdag 19 maart 2014 om 01:22

Gebruikers afbeelding van Daanrsv
De duc snort als een tevreden poesje bij tempo 260.

Door ralfderijcke op woensdag 19 maart 2014 om 09:15

citaat: Bruuntje schreef op woensdag 19 maart 2014 00:52:

Temp. van blok blijft wel laag zeg, 67 graden terwijl je 270 rijdt. Ik begin vindt mijn motor pas op temparatuur vanaf eeen graadje of 80. Koude dag?

Was zo'n 8 graden buiten, met 20 a 30 km/h wind tegen. Toch best fris. Even stilstaan bij een verkeerslicht is dan wel lekker op zo'n rammelende trekker :X

citaat: Wazige schreef op dinsdag 18 maart 2014 18:13:

omhoog schakelen klinkt niet echt lekker om de 1 of andere reden. Wat is eigenlijk de top snelheid van zo een duc 848?
Volgens het 'boekje' zou ie 277 moeten halen.

Door RacingRalph op woensdag 19 maart 2014 om 10:06

Gebruikers afbeelding van RacingRalph
citaat: polthergeist schreef op dinsdag 18 maart 2014 21:32:

[...]



Alleen met een QS gaat je bak niet heel snel naar de kloote en als je het zo doet wel.


wat je zegt over de QS is BS (bullshit) :? . Zoek eerst is uit hoe de techniek werkt voordat je van die onzin kreten wegtypt.

Je veranderd namelijk NIETS aan de werking van de bak, de QS onderbreekt je ontsteking of je injectietoevoer. Als je zelf je gas dichtdraait doe je het zelfde, alleen de handeling tussen gas dicht--schakelen--gas erop varieert soms nogal in tijd, en met een QS is die tijd gegarandeerd.

Reactie gewijzigd door RacingRalph op woensdag 19 maart 2014 om 10:06


Door Gisae op woensdag 19 maart 2014 om 10:43

Gebruikers afbeelding van Gisae
Wel typisch dat je bij 1:35 mag afremmen voor een tergend langzaam inhalende nederlander.

Door Eral op woensdag 19 maart 2014 om 16:35

Gebruikers afbeelding van Eral
Jij kan echt niet schakelen niet :')
Als je raced en je wilt je koppeling erbij gebruiken laat je deze halverwege alweer uit je vingers glippen of je rekt je vingers weer snel uit. Uiteraard in die tussentijd heb je hem een keer omhoog getikt :+ Granny shifting op de motor

Door Luigibernau op woensdag 19 maart 2014 om 19:05

Gebruikers afbeelding van Luigibernau
Duurt echt lang met zo'n duc voor dat je zo'n porsche bijhaalt.....

Door Xter op woensdag 19 maart 2014 om 20:31

Gebruikers afbeelding van Xter
Afslag Heek?
Haha als ik even uit wil waaien rij ik dit stukje altijd :D

Door JoostMeij op woensdag 19 maart 2014 om 20:34

Gebruikers afbeelding van JoostMeij
Hij schakelt met dat ding alsof ie op z'n schoonmoeder rijdt

Door Dr_Insane op woensdag 19 maart 2014 om 21:54

Gebruikers afbeelding van Dr_Insane
Jeeeezzz,die kan echt niet schakelen. ;(
Zal wel mensen teleur stellen maar t klinkt echt niet lekker zo'n Ducatirammelbak. :N


Door polthergeist op woensdag 19 maart 2014 om 21:57

Gebruikers afbeelding van polthergeist
citaat: RacingRalph schreef op woensdag 19 maart 2014 10:06:

[...]


wat je zegt over de QS is BS (bullshit) :? . Zoek eerst is uit hoe de techniek werkt voordat je van die onzin kreten wegtypt.

Je veranderd namelijk NIETS aan de werking van de bak, de QS onderbreekt je ontsteking of je injectietoevoer. Als je zelf je gas dichtdraait doe je het zelfde, alleen de handeling tussen gas dicht--schakelen--gas erop varieert soms nogal in tijd, en met een QS is die tijd gegarandeerd.


ik weet hoe een QS werkt ik heb er zelf ook een. Maar ik bedoelde meer dat als je het gas dicht zet er nog spanning op je bak blijft staan. want bij mijn QS loopt het via mijn PCIII en mij is verteld dat je dan spannings vrij kan schakelen voor een x aantal MS en dat is niet zo als je alleen je gas dicht zet. maar sorry voor me domme opmerking meneer!

Door Peke Esu op woensdag 19 maart 2014 om 22:14

Gebruikers afbeelding van Peke Esu
Quickshifter erop. klaaro.


© 2007-2017 Motormeuk - Powered by Motor-Forum.nl - Hosting by True - Served by Webserver 2

Cookies?Motormeuk maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.