Motormeuk



30 Reacties

Door DAMPU op dinsdag 24 juni 2014 om 13:02

Ja of je koopt gewoon een 4 takt met meer dan 125cc.

Door robinjohnson95 Motorstek profiel op dinsdag 24 juni 2014 om 13:32

Gebruikers afbeelding van robinjohnson95
citaat: DAMPU schreef op dinsdag 24 juni 2014 13:02:

Ja of je koopt gewoon een 4 takt met meer dan 125cc.


of je bent 18 en je gaat voor je A1

Door V-twin Kevin Motorstek profiel op dinsdag 24 juni 2014 om 14:48

Gebruikers afbeelding van V-twin Kevin
haha wat een vergelijking _O-

Die tweetakt rijdt 1 op 10, stoot grote blauwe walmen uit en bij wijze van spreken heeft ie ieder seizoen een nieuwe zuiger nodig.
De viertakt doet 1 op 35, doet zomaar 50.000 km zonder boeiend onderhoud en rijdt veel rustiger.

Vermogen is niet alles voor sommige mensen he

Door robinjohnson95 Motorstek profiel op dinsdag 24 juni 2014 om 14:58

Gebruikers afbeelding van robinjohnson95
citaat: V-twin Kevin schreef op dinsdag 24 juni 2014 14:48:

haha wat een vergelijking _O-

Die tweetakt rijdt 1 op 10, stoot grote blauwe walmen uit en bij wijze van spreken heeft ie ieder seizoen een nieuwe zuiger nodig.
De viertakt doet 1 op 35, doet zomaar 50.000 km zonder boeiend onderhoud en rijdt veel rustiger.

Vermogen is niet alles voor sommige mensen he


ik ben het met je eens maar gaat het niet om fun factor?
ik doe liever bochten werk maar als je al zo weinig vermogen hebt heb ik liever iets meer..
het zijne een 2 takt.
:)

Door mr_JB op dinsdag 24 juni 2014 om 15:59

't is allebei gewoon kut die 125cc

Tuurlijk is een 2takt veel leuker! Maarjah, ook geen zin om elke keer zuigerveren zuigers en de rest van de boel te vervangen

Door Mark300 Motorstek profiel op dinsdag 24 juni 2014 om 16:47

Gebruikers afbeelding van Mark300
Net alsof je aan het einde van elke straat nieuwe veren moet steken.

Door Appiers op dinsdag 24 juni 2014 om 16:48

ik hoor het al wel , mensen met verstand hier... 1 op 10 met een 125 ? toch maar een keer je afstelling na laten kijken, dat doet mijn 250 nog niet eens.
om de 12k zuigertje vervangen, 100 euro incl pakkingen en 2 uurtjes werk.
dat de 125 4 takt rustiger rijd klopt , aangezien je geen vermogen hebt kan dat ding ook niet fel zijn he ;)
ieder zijn keuze maar loop niet zo te zeiken over 2 takt joh

Door S4Rs op dinsdag 24 juni 2014 om 17:00

Gebruikers afbeelding van S4Rs
Beetje van je motor komen met die stinkwalm om je heen :r

Door Manz op dinsdag 24 juni 2014 om 17:05

Gebruikers afbeelding van Manz
2takt= opgevoerde scootahh :z

:W

Door Gias Motorstek profiel op dinsdag 24 juni 2014 om 17:09

Gebruikers afbeelding van Gias
2-takt -> stinkdingen :r.

Wat mij betreft morgen nog afschaffen en omsmelten, veroudert stuk techniek.

Wel met z'n allen de gloeilamp verbieden, maar vervolgens wel op die olieverstuivers blijven rijden :')

Door ivoderksen op dinsdag 24 juni 2014 om 17:18

Mooi aan de oren dat geweld. De 4 takt heeft daar meestal een hele goede blaffer voor nodig.
En rijgenot, daar ga ik niet over oordelen, maar de vergelijking on het filmpje was een beetje scheef. Media montage in de stijl van wij van kukident.
Prachtmachine voor A1!

Door opabert op dinsdag 24 juni 2014 om 17:27


Ik kom nog uit het Zundapp en Kreidler tijdperk.
( van ver voor jullie tijd )

Ik heb hier nog ouwe Dapp staan
Voordeel,
je kan overal zelf bij en alles zelf doen.

En dat geluid...........

Rook en stank ?
ligt aan de afstelling / mengsel.
Gewoon zelf mengen

Door m-eijkholt Motorstek profiel op dinsdag 24 juni 2014 om 18:29

Gebruikers afbeelding van m-eijkholt
Tweetakt is passie mensen, misschien iets meer onderhoud maar een beetje een motorrijder rekent dat bij zijn hobby in.
Ik denk als je geen tweetakt gereden hebt dat je er niet over kunt oordelen.
Ik heb een Jawa 640 gehad, een Aprilia AF1 en een Honda CR500 SM. met allemaal langs de kant gestaan maar heb er geen greintje spijt van gehad.

viertakt is ook mooi maar een tweetakt erbij is toch heerlijk

Ow en over het milieu,pff.. :] koop dan een fiets

Reactie gewijzigd door m-eijkholt op dinsdag 24 juni 2014 om 18:32


Door WillemVonGrumble Motorstek profiel op dinsdag 24 juni 2014 om 20:06

Gebruikers afbeelding van WillemVonGrumble
citaat: Gias schreef op dinsdag 24 juni 2014 17:09:

2-takt -> stinkdingen :r.

Wat mij betreft morgen nog afschaffen en omsmelten, veroudert stuk techniek.

Wel met z'n allen de gloeilamp verbieden, maar vervolgens wel op die olieverstuivers blijven rijden :')


Over 10 jaar praat men ook zo over je 4 takt als merendeel elektrisch zal gaan rijden ;)

Reactie gewijzigd door WillemVonGrumble op dinsdag 24 juni 2014 om 20:07


Door Redline Rider op dinsdag 24 juni 2014 om 22:09

Gebruikers afbeelding van Redline Rider
2-takt is geweldig (heb zelf een circuit rgv250 gehad :9) maar natuurlijk totaal niet meer van deze tijd. Voor nieuwe motoren en brommers mogen ze 2-takt van mij verbieden.

Geef mij overigens maar gewoon een +1000cc 4-takt :9

Reactie gewijzigd door Redline Rider op dinsdag 24 juni 2014 om 22:10


Door boomhauer op dinsdag 24 juni 2014 om 22:36

Gebruikers afbeelding van boomhauer
citaat: Manz schreef op dinsdag 24 juni 2014 17:05:

2takt= opgevoerde scootahh :z

:W



Toch altijd leuk als ik mijn 300 cc opgevoerd scootertje weg rij van de gsxr1000 met 200pk. Kunnen ze hard vooruit maar een bocht is te moeilijk...'
Btw husqvarna wr300 supermoto

Door Bike_Explorer op dinsdag 24 juni 2014 om 23:00

Gebruikers afbeelding van Bike_Explorer
Basisprincipe van 2takt is een heel goede techniek. Weinig bewegende delen, veel vermogen en het verbruik van een rs125 is gemiddeld 1:20 ofzo dus prima te overzien. Jammer dat het niet door ontwikkeld is, maar heb begrepen dat ze daar momenteel toch wel aardig mee bezig zijn.

Tja, sommige vinden 2 takt stinken, dat kan, ik vind het lekker rijden. Nu ben ik wel benieuwd of diezelfde mensen ook klagen over de diesels die 'niet verouderd zijn'

En als 125cc te min is of 2 takt per sé een scooter, wat voor motorrijder ben je dan? Iemand die minimaal een 600cc supersport nodig heeft om snel te zijn maar zeker geen bochten kan rijden? Misschien jammer dat een hoop 125cc's klein zijn, maargoed, sommige mensen...


Door mr_JB op woensdag 25 juni 2014 om 00:06

citaat: boomhauer schreef op dinsdag 24 juni 2014 22:36:

[...]



Toch altijd leuk als ik mijn 300 cc opgevoerd scootertje weg rij van de gsxr1000 met 200pk. Kunnen ze hard vooruit maar een bocht is te moeilijk...'
Btw husqvarna wr300 supermoto

Ik vind het ook altijd heerlijk om met mijn R1 152pk een 300cc opgevoerd scootertje eruit te trekken! :+

Door mr_JB op woensdag 25 juni 2014 om 00:08

citaat: Bike_Explorer schreef op dinsdag 24 juni 2014 23:00:

Basisprincipe van 2takt is een heel goede techniek. Weinig bewegende delen, veel vermogen en het verbruik van een rs125 is gemiddeld 1:20 ofzo dus prima te overzien. Jammer dat het niet door ontwikkeld is, maar heb begrepen dat ze daar momenteel toch wel aardig mee bezig zijn.

Tja, sommige vinden 2 takt stinken, dat kan, ik vind het lekker rijden. Nu ben ik wel benieuwd of diezelfde mensen ook klagen over de diesels die 'niet verouderd zijn'

En als 125cc te min is of 2 takt per sé een scooter, wat voor motorrijder ben je dan? Iemand die minimaal een 600cc supersport nodig heeft om snel te zijn maar zeker geen bochten kan rijden? Misschien jammer dat een hoop 125cc's klein zijn, maargoed, sommige mensen...

Ieder zijn ding joh.

2t is lache om mee te rijden toen ik 16 was, tzr met 70cc liep nog harder dan de standaard 125cc 4T ^^ en als ik 125cc moest rijden ging ik toch misschien wel voor de fun van een 2t.

Maar dat hoef ik niet, dus een 2t komt er nooit.

Door ohlins op woensdag 25 juni 2014 om 08:50

Stinkwalm, teveel onderhoud, opgevoerde scooter, verouderde techiek.

Ignorance is bliss.

citaat:
It takes, as Roger DeCoster noted, more talent to ride a two-stroke. It places greater demand on the rider’s reflexes, instincts and muscles.
Niet verwonderlijk dat een salonmotard liever op de 4takt rijdt.

Door kirill007 op woensdag 25 juni 2014 om 09:09

Stinkwalm? neen hoor, als hij goed afgesteld staat niet. (en sowieso ruikt het lekker met de juiste olie)
Teveel onderhoud?
Elke 6k km zuigerveren vervangen en elke 12k km de zuigers zelf.
Nooit kleppen stellen, nooit NAKS vervangen of regelen, versnellingsbak olie kan veel langer mee dan bij de gemiddelde 4takt motor.
Verouderde techniek?
Jah, dat komt ervan als ze opeens verboden werden in de motogp, of belachelijke regels ingevoerd voor 2takten.
Oncontroleerbaar?
Ja, misschien wel als je kijkt naar de 500cc's, maar de 250 zijn nog heel controleerbaar, je moet het alleen gewoon worden.
Verbruik?
Zie verouderde techniek, de 2takt motoren zijn meestal oud en de techniek is dan nog enkele jaren ouder.
Moderne injectiemotoren verbruiken en vervuilen veel minder.

Door Metro2005 op woensdag 25 juni 2014 om 09:38

Gebruikers afbeelding van Metro2005
En nu dat geluid van die opgevoerde scooter even zetten tegenover een bv een R6 met leuke uitlaat?
Wat een vergelijk dit :z

Door RacingRalph op woensdag 25 juni 2014 om 10:04

Gebruikers afbeelding van RacingRalph
beroemde sketch uit een filmpje: "Scooter kopen? 4 takt, veel beter dan die 2 takt zooi".

BEHALVE in de cross daar blijft het een aparte afwisseling tussen de "saaiere" 4 takters..

Reactie gewijzigd door RacingRalph op woensdag 25 juni 2014 om 10:05


Door hansm op woensdag 25 juni 2014 om 11:28

Gebruikers afbeelding van hansm
Vind het filmpje een vrij slechte vergelijking.
Verder ieder zijn ding, motorrijden daar gaat het toch om :] ? Wat maakt het uit als iemand zijn hobby beleefd op een 4-takt of 2-takt.
Tenslotte heeft elke techniek wel voor- en nadelen..

Door ichi op woensdag 25 juni 2014 om 12:06

Gebruikers afbeelding van ichi
hier nog een tweetakt filmpje..rd500, rg500, v due en ns400

https://www.youtube.com/watch?v=DX83Ksxv8Wg


© 2007-2018 Motormeuk - Powered by Motor-Forum.nl - Hosting by True - Served by Webserver 3

Cookies?Motormeuk maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.