Motormeuk


Filmpje: Suzuki SV650s 2002

Testbankje gedaan met de SV650s bij de pitstopdag van Ten Kate.

Was meer dan ik verwacht had :)
Delen

13 Reacties

Door slonzebons Motorstek profiel op zaterdag 25 april 2015 om 23:56

Gebruikers afbeelding van slonzebons
Op papier heeft 'ie 25 KW, dus 34 pk. Tenminste, als je het kenteken via het RDW nakijkt.
Enniewee, dat zijn potdorie de betere uitslagen!

Door Leejoow Motorstek profiel op zondag 26 april 2015 om 09:38

Gebruikers afbeelding van Leejoow
95Pk?

Wat ik me dan serieus afvraag is waar de fuk dat vandaan komt en waarom? Dan zal er toch onderhuids echt het één en ander gemodificeerd moeten zijn.
Iets bekend van het verleden van de motor?

Door Bastard Motorstek profiel op zondag 26 april 2015 om 09:42

Of iemand heeft de ijking van de bank even aangepast zodat alle deelnemers de rest van de dag met een grote glimlach rondlopen ;).

Door ventje op zondag 26 april 2015 om 10:06

Gebruikers afbeelding van ventje
ik hoorde een soort kalkoentje, die zijn liev

Door Prut_Potje Motorstek profiel op zondag 26 april 2015 om 11:39

Gebruikers afbeelding van Prut_Potje
Op kenteken staat hij inderdaad als 25 KW motor.
Heb hem in mijn begrenzingsperiode gekocht, maar blijkbaar heeft de 25 KW er nooit in gezeten.
Fabrieksaf zou hij ongeveer 70 PK moeten maken.

Ik heb de motor met 19.000 KM op de klok gekocht, en naar mijn weten heeft niemand hem grondig aangepast.
Teller staat nu op bijna 50.000 KM en ik heb er iig NIET heel veel aan veranderd :P

De rest van de motoren op die testbank waren wel allemaal goed, allemaal rond het aantal PK dat ze moeten hebben

De SV650 is als budget motor voor de middenklasser op de markt gekomen, en is daarom misschien verre van perfect afgesteld en is nu perfect afgesteld.
Het is dat OF er was net een foutje in de dyno :P

Door Squishy Motorstek profiel op zondag 26 april 2015 om 11:55

Gebruikers afbeelding van Squishy
Is dat ook nog op het achterwiel?
Bijna 100 pk...

Heb je niet een SV1000 ;)?

Door Prut_Potje Motorstek profiel op zondag 26 april 2015 om 12:11

Gebruikers afbeelding van Prut_Potje
Zat ik inderdaad ook aan te denken, dat iemand gewoon stiekem een engine swap gedaan heeft _O-

Door JB1 Motorstek profiel op zondag 26 april 2015 om 13:14

Gebruikers afbeelding van JB1
Die bank klopt geen kut van, ik had op dezelfde bank 112pk :')
Binnen trok hij 123,5 met afstellen.

Door fighternorrie op maandag 27 april 2015 om 11:41

Gebruikers afbeelding van fighternorrie
96pk uit een zo goed als stock SV. Geloof ik niks van, sorry.
In mijn vriendengroep zijn meerdere SV's geweest (incl. 1 van mezelf).
Open uitlaten, dynocarb sets en goed afgesteld en geen 1 kwam boven de 80PK op de Dynojet bank.

Door Prut_Potje Motorstek profiel op maandag 27 april 2015 om 15:19

Gebruikers afbeelding van Prut_Potje
citaat: fighternorrie schreef op maandag 27 april 2015 11:41:

96pk uit een zo goed als stock SV. Geloof ik niks van, sorry.
In mijn vriendengroep zijn meerdere SV's geweest (incl. 1 van mezelf).
Open uitlaten, dynocarb sets en goed afgesteld en geen 1 kwam boven de 80PK op de Dynojet bank.


Ik geloof het zelf ook niet hoor :P
Heb hem eerder ook op een testbank gehad, en die gaf 72 pk aan, dat vind ik dan wel realistisch, maar meer dan 30% increase ivm fabriek, geloof ik zelf ook niet :P

Door Mesoerrie op maandag 27 april 2015 om 22:29

Gebruikers afbeelding van Mesoerrie
kan niets van kloppen. met mijn specs:
andere nokkenassen
carb kit
k&n filter
volledige M4 lijn
NGK iridium
77,8pk op achterwiel, 60.000 km en goed afgesteld uiteraard

:)

Door Prut_Potje Motorstek profiel op maandag 27 april 2015 om 23:09

Gebruikers afbeelding van Prut_Potje
Wat voor top, optrekken haal jij dan eigenlijk?
Mijn eerste dyno zal dan wel vrij goed zijn, die heft 72 pk :)

Hier raakte de weg op, maar denk dat 230 op de teller haalbaar is :)
https://www.youtube.com/watch?v=EtQfMUmwKcQ

Door Mesoerrie op zaterdag 02 mei 2015 om 20:50

Gebruikers afbeelding van Mesoerrie
Topsnelheid weet ik niet, rij er enkel mee op circuit. Het is nooit lang genoeg rechtdoor om top te halen :p
Maar ik rij sowieso met een 14t vooraan ipv 15t, en afhankelijk van circuit leg ik ook nog een 46t achteraan. Gaat goed vooruit dan, want met top-end speed ben ik toch niks :) Kan het je zeker aanraden! Tenzij je veel autostrade doet, dan zijn wat lagere rpm's wel eerder welkom


© 2007-2018 Motormeuk - Powered by Motor-Forum.nl - Hosting by True - Served by Webserver 2

Cookies?Motormeuk maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.