Motormeuk


Poll: Wat vind jij van elektrisch motorrijden?

Elektrisch motorrijden: sommigen vinden het geweldig en zeggen dat het de toekomst is, anderen vinden het helemaal niks en claimen het "echte motorgevoel" te gaan missen.

Tijdens een testdag van Zero Motorcycles konden enkele MFers al kennismaken met elektrisch rijden. Hun mening zie je in onderstaande filmpje en kun je lezen in het testverslag van deze dag.

Wat vind jij van elektrisch motorrijden?

Poll:

Wat vind jij van elektrisch motorrijden?

Er is in totaal 1393 maal gestemd.

Set Vote
Delen

66 Reacties

Door ivoderksen op maandag 05 oktober 2015 om 18:50

Gasrespons is geweldig, acceleratie ook. Onderhoud is superpraktisch en veel overzichtelijker.

Maar het leeft gewoon een stuk minder. Hoe de motor reageert door de versnellingen heen, het bijhorende geluid en ook met het terugschakelen. Allemaal weg...

Het is de toekomst. Voor woon werk verkeer ideaal, maar een deel van de beleving gaat er toch af tijdens mooie tochten.

Dan wil ik het nog hebben over elektrische motorsport, ai ai..

Door Roy "R" Motorstek profiel op maandag 05 oktober 2015 om 19:49

Gebruikers afbeelding van Roy "R"
Pro:
Geen geluidsgezeik op circuitdagen
Minder onderhoud
Leuk voor korte stukken woon-werk

Min:
Geen emotie
Niet schakelen
Korte actieradius
Te lange laadtijd
Geen geluid (voetgangers/fieters)

Door Xtine op maandag 05 oktober 2015 om 19:53

Gebruikers afbeelding van Xtine
Electriciteit komt uit sterk vervuilende kolencentrales, dus wat is het voordeel?

Door Peke Esu op maandag 05 oktober 2015 om 20:07

Gebruikers afbeelding van Peke Esu
Sterk vervuilende kolencentrales? Heb je enig idee hoe een kolencentrale werkt en wat voor een rookgasreiniging erachter zit?

Doodmoe word je van die uitspraken over kolencentrales. |(

Door benniea op maandag 05 oktober 2015 om 20:09

Gezien het aantal motor km wij rijden ten aanzien van auto's is het flauwe kul. Je kunt er geen lange ritten mee maken en al helemaal geen circuit dagen want 5x 20 min lekker blazen zit er echt niet in en je kunt hem niet snel genoeg bij laden. Kortom elektrische motor rijden is mega onpraktisch emotieloos en net als elk ander elektrische voertuig is je accu en de restwaarde na 10 zero ! Want een nieuwe accu is met zekerheid 2x de prijs wat dat ding nog waard zou zijn.

Door Grandia Motorstek profiel op maandag 05 oktober 2015 om 21:09

Gebruikers afbeelding van Grandia
Perfect voor rijden in de bossen, nu nog wachten op een enduro met voldoende actieradius, of een handig accuwisselsysteem.

Door NR34 op maandag 05 oktober 2015 om 21:20

Gebruikers afbeelding van NR34
Lijkt allemaal prachtig....
Tot dat je een elektrische motor race ziet en niet voorbij hoort komen: Compleet emotieloos en slaapverwekkend. Mijns inziens tevens een beetje hypcriet allemaal: Men doet ons geloven dat elektrisch rijden milieuvriendelijker is: Maar je hoort nog steeds niemand over de enorme berg aan accu's die ontstaat en dus niet meer afbreekbaar is. Maar over 50 jaar kent men niks anders meer.

Door fieldhouses op maandag 05 oktober 2015 om 21:21

Gebruikers afbeelding van fieldhouses
Con.: Fietsers en met name kinderen horen niet of iig realiseren zich niet dat er een motor in aantocht is.
Elektrische brommers, auto's en motoren (en tegenwoordig ook bepaalde fietsen) worden op straat ook wel "Kids Killers" genoemd.
De meer van die dingen in het verkeer en we gaan daar meer van horen.

Door NR34 op maandag 05 oktober 2015 om 21:22

Gebruikers afbeelding van NR34
citaat: Grandia schreef op maandag 05 oktober 2015 21:09:

Perfect voor rijden in de bossen, nu nog wachten op een enduro met voldoende actieradius, of een handig accuwisselsysteem.


Mooi voor in de bossen... Totdat een dampend hert je weg kruist, omdat hij je niet hoorde naderen! _O-

Door Squishy Motorstek profiel op maandag 05 oktober 2015 om 21:54

Gebruikers afbeelding van Squishy
citaat: ivoderksen schreef op maandag 05 oktober 2015 18:50:

Gasrespons is geweldig, acceleratie ook. Onderhoud is superpraktisch en veel overzichtelijker.

Maar het leeft gewoon een stuk minder. Hoe de motor reageert door de versnellingen heen, het bijhorende geluid en ook met het terugschakelen. Allemaal weg...

Het is de toekomst. Voor woon werk verkeer ideaal, maar een deel van de beleving gaat er toch af tijdens mooie tochten.

Dan wil ik het nog hebben over elektrische motorsport, ai ai..

Mwoa, vond gasrespons bij de Zero SR juist het grootste minpunt (op standaard dingen zoals prijs, actieradius enzo na).
Ja er is bij elke toerental maximaal koppel, maar er zat wel een vertraging in. Even kort vol gas geven en weer dicht en je gaat nog zelfde snelheid.

Reactie gewijzigd door Squishy op maandag 05 oktober 2015 om 21:55


Door Meifesto op maandag 05 oktober 2015 om 21:56

Gebruikers afbeelding van Meifesto
Nadeel van zo poll is dat de overgrootte stemmers geen ervaring heeft met het elektrisch rijden, en dat geeft dan weer een onbetrouwbare uitkomst ;)


Maar ik verwacht dat we er over een paar jaar veel meer zin.
Zeker rijscholen zullen gebruik gaan maken van de elektrische opties verwacht ik.

Door Meifesto op maandag 05 oktober 2015 om 21:58

Gebruikers afbeelding van Meifesto
citaat: Grandia schreef op maandag 05 oktober 2015 21:09:

Perfect voor rijden in de bossen, nu nog wachten op een enduro met voldoende actieradius, of een handig accuwisselsysteem.


De Fx heeft een simpel accuwisselsysteem, en de eerste accu kan je voor een flink deel opladen terwijl je de tweede leeg rijdt.
100 tot 120 km off-roaden is toch ook al een aardig afstand schat ik zo.

Door twonha op maandag 05 oktober 2015 om 22:42

Gebruikers afbeelding van twonha
Ik stel mij zo voor dat de eerste benzinemotoren ook gruwelijk slechte aftandse slurpmachines waren, goed voor maximaal 100 kilometer. Die ontwikkeling begint nu min of meer opnieuw, met de geleerde lessen van de afgelopen vijftien jaar. Voorlopig gaan benzinemotoren nergens heen en is wat mij betreft vooral de vraag: waar staat het elektrisch spul over een jaar of tien en hoe kijken we daar tegenaan? Ik kan mij goed voorstellen dat we daar een stuk positiever over zijn, dan de nagenoeg prototype thuisbouwprojecten van nu.

Door Hanneschzj Motorstek profiel op dinsdag 06 oktober 2015 om 01:28

Gebruikers afbeelding van Hanneschzj
citaat: Grandia schreef op maandag 05 oktober 2015 21:09:

Perfect voor rijden in de bossen, nu nog wachten op een enduro met voldoende actieradius, of een handig accuwisselsysteem.

De KTM freeride heeft een radius van 30 á 40 km. Accuwissel kost minder dan 2 minuten!

Door supervaags op dinsdag 06 oktober 2015 om 10:52

Gebruikers afbeelding van supervaags
Wat een bijzondere opties in deze poll, ik moet het helemaal niks of geweldig vinden :?

Ik heb er geen ervaring mee, maar sta er zeer positief tegenover.
Deze techniek staat nog in de kinderschoenen en ik vind het nogal onzinnig dit nu te vergelijken met 70/80 jaar ontwikkeling van benzine motoren.

En over het geluid..
http://www.proefjes.nl/proefje/111



Door Motormeuk op dinsdag 06 oktober 2015 om 11:04

citaat: supervaags schreef op dinsdag 06 oktober 2015 10:52:

Wat een bijzondere opties in deze poll, ik moet het helemaal niks of geweldig vinden :?

Zie de optie: "Maakt me niet uit, ik ben neutraal" :)

Door RR. op dinsdag 06 oktober 2015 om 11:05

Gebruikers afbeelding van RR.
Je kunt nergens heen met die dingen.
Nog even honderd jaar wachten op kernfusie. :W

Door supervaags op dinsdag 06 oktober 2015 om 11:49

Gebruikers afbeelding van supervaags
citaat: Motormeuk schreef op dinsdag 06 oktober 2015 11:04:

[...]

Zie de optie: "Maakt me niet uit, ik ben neutraal" :)

Dat is inderdaad mijn keuze, want zonder rijervaring vind ik dat de enige reële optie.

Als het gaat om de algemene opinie onder motorrijders, dan stuur je met deze opties (mijn inzien) teveel de negatieve kant op.
Omdat de argumenten bij de 'ik vind het niks' veel meer voor de hand liggen dan die bij de 'ik vind het geweldig'.




Door Cpt. Screwboot Motorstek profiel op dinsdag 06 oktober 2015 om 14:06

Gebruikers afbeelding van Cpt. Screwboot
citaat: RR. schreef op dinsdag 06 oktober 2015 11:05:

Je kunt nergens heen met die dingen.
Nog even honderd jaar wachten op kernfusie. :W


Inderdaad. Of je moet hem constant in het stopcontact stoppen, anders kom je niet meer thuis.

Door Ilja Motorstek profiel op dinsdag 06 oktober 2015 om 14:20

Gebruikers afbeelding van Ilja
Voor offroad.... perfect..
Als het voor op de weg is... tenzij hij een actieradius heeft van 200km, snel oplaad en optrekt als de "killacycle"...no thanks.

Het geluid boeit me niet, hoe minder tyfusherrie hoe beter.

Door WillemVonGrumble Motorstek profiel op dinsdag 06 oktober 2015 om 14:54

Gebruikers afbeelding van WillemVonGrumble
citaat: Cpt. Screwboot schreef op dinsdag 06 oktober 2015 14:06:

[...]


Inderdaad. Of je moet hem constant in het stopcontact stoppen, anders kom je niet meer thuis.


80 km verlengkabel meenemen :+

Door Robberobbe op dinsdag 06 oktober 2015 om 17:35

Gebruikers afbeelding van Robberobbe
Ik vind vooral de keuze "ik vind het niks, dat ga ik dus nooit doen" nogal vreemd.
Als je het nooit gaat doen heb je het dus ook nog nooit gedaan en kun je het ook niet echt beoordelen. Wat vind je niks? Het geluid? Das een ander vraagstuk lijkt me...
Persoonlijk zou ik het graag een keertje proberen al ben ik er van overtuigd dat naar mate er meer van rondrijden, het aantal ongelukken zal toenemen. Niet door toedoen van de berijders, maar door toedoen van onoplettende automobilisten en idd plotseling overstekende kinderen

Door Leejoow Motorstek profiel op dinsdag 06 oktober 2015 om 17:44

Gebruikers afbeelding van Leejoow
citaat: Xtine schreef op maandag 05 oktober 2015 19:53:

Electriciteit komt uit sterk vervuilende kolencentrales, dus wat is het voordeel?



Probleemverplaatsing.

Door RR. op dinsdag 06 oktober 2015 om 18:21

Gebruikers afbeelding van RR.
Ik vind electrisch rijden prematuur.

Door GeSchift Motorstek profiel op dinsdag 06 oktober 2015 om 20:48

Gebruikers afbeelding van GeSchift
In 2010 heb ik voor het eerst op een electrische motorfiets gereden, een Zero.
Dat was zo gaaf, dat het niet bij die ene keer is gebleven.
Ik kan het eenieder aanraden het zelf eens te proberen.
Het blijft een (mijn inziens) geweldige ervaring!

- Lekker wendbaar ivm gering gewicht.
- Genoeg vermogen.
- Genoeg actieradius voor mijn gebruik.
- Zeer beperkt onderhoud.
- Goedkoop "tanken"

En voor wat betreft de minpunten … uhh.
Aan elke motor zijn wel dingetje;, bv een aanpassing aan de ergonomie of iets omtrent bagage oid.
Maar eerlijk gezegd is de Zero DS al tijden mijn "bike to buy".
Maar bij gebrek aan geld teveel + garage zal die fiets nog wel even op het verlanglijstje blijven staan vrees ik.

Maar nogmaals; je kan pas een mening vormen na ervaring opdoen.
En mijn ervaring is dus puur positief :}


© 2007-2017 Motormeuk - Powered by Motor-Forum.nl - Hosting by True - Served by Webserver 1

Cookies?Motormeuk maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.