Motormeuk


Nieuws: MV Agusta met zeker 7 machines in World Supersport 2016

MV Agusta gaat in 2016 breder inzetten in het World Supersport kampioenschap dan in voorgaande jaren. Jules Cluzel en Lorenzo Zanetti blijven de twee rijders die direct onder contract staan bij de fabriek. Team Reparto Corse, met als eigenaar Giovanni Castiglioni, wordt wederom gemanaged door Andrea Quadranti en technical director Brian Gillen. Daarnaast zullen ook Roberto Rolfo, Nico Terol, Gino Rea, Aiden Wagner en Alex Bartolini met een MV Agusta F3 675 deelnemen aan het WSS kampioenschap.

http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/1250027/f7a88a5c5e983ba0238b7caad396b2e5

Roberto Rolfo zal uitkomen voor Team Vamag Factory van Vamag eigenaar Franco Costa terwijl de teamleiding in handen is van Learco Ghelfi.

Franco Costa:
"Vamag en Factory SBK kwamen tot elkaar om dit partnership te bewerkstelligen. Met Roberto Rolfo hebben we gekozen voor een snelle en ervaren coureur. Deze samenwerking kwam niet toevallig tot stand maar door zorgvuldige analyse zodat we goed kunnen presteren in wat een ontzettend competitieve, maar gelijkwaardige, uitdagende en opwindende categorie is."

http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/1250028/da029741ee41e1eb1eac15e3803755c3
Het team testte eind vorig jaar al op het circuit van Cartagena, in de Murcia regio.

Nico Terol sloot een deal met het Schmidt Racing Team. Hopelijk gaat dit goed want hiervan is Robert Balogh de teammanager, een man met een discutabele reputatie. Van 2006 tot en met 2008 was hij de manager van Robert Muresan (125cc). In 2009 werd hij teammanager van het MS Factory Racing Team dat met Matej Smrz en Pawel Szkopek deelnam aan het World Supersport kampioenschap, op Triumph Daytona’s. Maar al bij de eerste race in Australië waren de vrachtkosten en de Clinica Mobile niet betaald. Voor de tweede race in Qatar werden de machines pas vrijgegeven toen Balogh de kosten betaalde met geleend geld (€5000,-) van Martin Smrz, de vader van de Smrz broers. Dus, kunnen we deze man serieus nemen en is hij niet na enkele races ineens van het toneel verdwenen?

Gino Rea en Aiden Wagner komen uit voor het GRT Racing Team onder leiding van manager Filippo Conti en oud 125/250 coureur Mirko Giansanti, die de rol van technical director op zich neemt.Alex Bartolini tenslotte, zal net als in 2015 voor het ATK Racing rijden.

Ondertussen overweegt Marco Melandri een overstap naar het autoracen omdat het nog steeds onduidelijk is of MV Agusta hem bij het World Superbike team wil hebben. Melandri is benaderd door Aziatische promotors om in de GT3 klasse te komen rijden. Niet zo gek als je weet dat hij in 2009 al eens in 4 races van de Aziatische Speedcar Series meedeed en daar twee 8ste plaatsen haalde. Maar ook de mogelijkheid om als testrijder te fungeren bij MV Agusta houdt hij open want de test aan het eind van 2015 beviel hem goed.

Marco Melandri:
Ik voelde me direct op mijn gemak met de MV Agusta F4. De machine heeft echt een goede voorkant en een perfect chassis. Het is echt een bijzondere machine voor mijn rijstijl, en de elektronica is ook goed. Het zou voor mij mooi zijn om de motor te ontwikkelen en ze te helpen om voor de top vijf in het kampioenschap te kunnen vechten. Ik zou het niet uitsluiten om testrijder te zijn."

Het lijkt er dus op dat Leon Camier wederom de enige vaste MV Agusta coureur in het World Superbike kampioenschap zal zijn in 2016.
Delen

Reacties

Nog geen reacties.


© 2007-2018 Motormeuk - Powered by Motor-Forum.nl - Hosting by True - Served by Webserver 3

Cookies?Motormeuk maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.