Motormeuk


Nieuws: Intermot 2016: het opvallendste nieuws tot nu

Inmiddels is het feest op de Intermot los gebarsten en zijn er ondertussen een aantal nieuwe modellen die het vermelden waard zijn:


Kawasaki

Ninja ZX10RR

http://www.motormeuk.nl/download_file/6269/a175a6d27290adf389883eb102240651/medium

De nieuwe, gelimiteerde Ninja ZX-10RR zal exclusief in de kleuren “Winter Test” te krijgen zijn. Het nieuwe vlaggenschip van het groene merk zal voor Europa in een gelimiteerde oplage van 500 stuks komen. Het hart van de Ninja werd aangepakt door de klepstoters te voorzien van een DLC (Diamond Like Carbon) coating voor minder frictie en zo werden de carters extra verstevigd. Verder werd de cilinderkop aangepast, waardoor de “hete” nokkenassen geplaatst konden worden. Ook werd de KQS, Kawasaki Quick Shifter, uitgebreid en kan nu zowel voor op- als terugschakelen gebruikt worden.
Aan het rijwielgedeelte werden er ook grote upgrades uitgevoerd: gesmede alu Marchesini wielen, Brembo M50 monoblock remklauwen en gegroefde Bembo schrijven.

Z1000SX

http://www.motormeuk.nl/download_file/6271/668c2c661e6284c9652aae107f1ca94e/medium

De motor krijgt een bredere topkuip, een groter "double-bubble" ruitje alsmede LED koplampen, waarvan gezegd wordt 1.4 maal helderder te zijn dan de lampen op de huidige Z1000SX.

Blijkbaar is er ook gehoor gegeven aan de vele SX-rijders die klaagden over een pijnlijk achterste, want beide zitjes zijn opnieuw ontworpen met een nieuw soort schuim en een andere vorm, waardoor een zere bips voortaan hopelijk verleden tijd is.

Nieuw voor 2017 is een IMU die in 6 stappen het gedrag van de motor in de gaten houdt en biedt daarmee een nieuw scala aan electronische hulpmiddelen zoals "corner management function" en "Intelligent Antilock Braking". Er wordt ook gesproken over selectbare rijmodi, maar of die verschillen van de huidige rijmodi, is nog niet bekend.

Tenslotte is er voortaan een gear indicator in de cockpit aanwezig en een shift light die oplicht in zowel de gear indicator als via de verlichte toerentellernaald. Kleurstellingen waarin de SX te koop zal zijn: Candy Lime Green / Metallic Carbon Gray, Metallic Carbon Gray / Metallic Spark Black en Candy Burnt Orange / Metallic Carbon Gray.

Z900 & Z650

http://www.motormeuk.nl/download_file/6277/bebd5f159279d08f1d3b4c3d96c355b3/medium

http://www.motormeuk.nl/download_file/6278/69d870a42bcadbdfc7af6fa35aaebbcc/medium

Ook nieuw te zien, waren de Z900 en Z650, aangekondigd door Kawasaki. De Z900, in het zwart hierboven, moet de opvolger worden van de Z800. En ondanks "middenklasse" genoemde, scheelt het qua inhoud nog maar weinig met de Z1000. Het motorblok is afgeleid van de Z1000 en steeg daardoor aanzienlijk: 125pk ten opzichte van 113pk. De Z-lijn stond al nooit bekend als lichtgewichten, daarom zegt Kawasaki nu een vernieuwd Trellis frame ontwikkeld te hebben, die slechts 13.5kg weegt. Dit resulteert in een gewicht van 210.5kg (208.5kg voor niet-ABS modellen). Maar optisch is hij nog steeds een stuk vriendelijker dan de grotere broer, dus wellicht dat er nog steeds veel publiek voor te vinden is. Verder is er een assist & slipper koppeling aanwezig. Ook de cockpit is vernieuwd, onder andere is er nu een gear indicator en buitentemperatuurmeter aanwezig. De Z900 zal in de kleuren Pearl Mystic Gray / Metallic Flat Spark Black, Candy Lime Green / Metallic Spark Black, Metallic Flat Spark Black / Metallic Spark Black en Candy Plasma Blue / Metallic Graphite Gray (Special Edition) komen.

De Z650, in het wit hierboven, zal mogelijk naast de Versys 650 en ER6-f komen te staan. Ook de nieuwe Kawasaki, is voorzien van een 650cc parallel twin en zal 187.1kg (185kg voor niet-ABS modellen) wegen en heeft tevens een Assist & Slipper koppeling. De Z650 zal in de volgende kleuren komen: Pearl Flat Stardust White / Metallic Spark Black, Candy Lime Green / Metallic Spark Black, Metallic Flat, Spark Black / Metallic Spark Black en Metallic Raw Titanium / Metallic Spark Black.

Ninja 650

http://www.motormeuk.nl/download_file/6270/7e2704a9eecd40dd8bf6e52fb6265117/medium

Als één van de weinige nieuwe Kawasaki modellen, is de Ninja 650/ER-6F écht vernieuwd. De motor kreeg een complete cosmetische make-over. Het uiterlijk lijkt “Supersport” te schreeuwen, terwijl het model zich in het sporttour segment bevindt. De nieuwe Ninja 650 is voorzien van een nieuw ontwikkeld parallel twin 69pk motorblok, die 6.8% zuiniger moet zijn dan dan zijn voorloper en is standaard voorzien van een Assist & Slipper koppeling. Een andere prestatie: de motor is maar liefst 19kg lichter geworden, door gebruik van een lichtgewicht Trellis frame, dat we kennen van de H2. De nieuwe Nissin remmen met ABS nemen voortaan het remwerk voor hun kiezen. Tenslotte is er ook een nieuwe cockpit ontwikkeld, waarbij de grote analoge toereteller voorzien is van een instelbare shift up light, waarbij de toerentellernaald rood opkleurt als er opgeschakeld dient te worden. Ook is een gear indicator en een buitenlucht temperatuurmeter tegenwoordig standaard. Tenslotte is de motor rondom voorzien van LED verlichting. Kleuren: Metallic Spark Black/Pearl Blizzard White/Candy Burnt Orange

Yamaha

Yamaha MT-09

http://www.motormeuk.nl/download_file/6274/ddbc05a118baa5e7b7018cacba2e97c0/medium

Yamaha heeft zijn populaire MT-09 flink onder handen genomen. Aan welke motor doet deze nieuwe MT ons nou denken? In ieder geval krijgt de MT-09 onder andere nieuwe dubbele led koplampen en een led achterlicht en de voorste knipperlichten zijn verplaatst naar de radiator. Daarnaast is de motor voorzien van een assist-slipperclutch en meer geavanceerde elektronica. Wat ook opvalt is dat de kentekenplaat is verhuisd en dat de motor is voorzien van een heuze quickshifter.

Yamaha MT-10 SP

http://www.motormeuk.nl/download_file/6276/26a700b6f95f514493bd54c6f33a21e8/medium

Niet alleen de eerder genoemde MT-09 is vernieuwd, Yamaha deed er nog een schepje bovenop door een SP editie van de MT-10 te lanceren. Hoe? Door voornamelijk "high-spec" onderdelen van de R1-M te gebruiken.

Bekend is, dat de MT-010 allereerst de Öhlins Racing Suspension (ERS) van de R1-M krijgt, TFT instrumentarium en een aparte kleurstelling, zodat hij opvalt van de normale MT-10.

De electronische vering van de Yamaha, wordt aangestuurd door een Suspension Control Unit (SCU), dat data analyseert van diverse sensors die de rijomstandigheden meten, waardoor er optimale een optimale vering-setup berekend wordt.

Tenslotte is er ook een quickshifter aan boord, een keyless systeem en een Assist & Slipper (A&S) koppeling. De MT-10 SP zal in één kleur komen, genaamd "Silver Blue Carbon", dat gelijkenissen vertoont met de R1-M. Vanaf februari 2017 staat hij in de showroom.

Suzuki

GSX-R1000R

http://www.motormeuk.nl/download_file/6273/aa8dbd72a87e0e633efc36da5e437d6a/medium

Het vlaggenship van Suzuki, ook “The King” genoemd is na heel lang wachten eindelijk weer vernieuwd. E zijn nu twee uitvoeringen: de normale GSX-R1000 en de GSX-R1000R. De laatste variant krijgt een gasgevulde voorvork. Naast een compleet vernieuwd uiterlijk, is ook het hart van de motor gewijzigd. Zo maakt het nieuw ontwerpen 999.8cm3 vier cilinder blok met nu 202pk in plaats van de 185pk sterke voorganger, gebruik van een nieuw systeem, afkomstig uit de MotoGP, genaamd Broad Power System. Dit systeem moet voor een balans tussen vermogensafgifte in de hoge- en lagere toerengebieden zorgen. Het chassis is 10% lichter geworden. Ook is launch control nu voor het eerst gebruikt op een productiemodel van Suzuki, evenals een quick shifter. Bochtenwerk moet voortaan nog soepeler gaan door de gewijzigde hoek van de cilinders en een kleinere wielbasis.

ABS is standaard op de GSX-R1000R en is uitgerust met Motion Track System, dat voorkomt dat de achterkant omhoog komt onder hard remmen. Er is maar liefst te kiezen uit 10 instelbare rijmodi. Suzuki Easy Start System moet het starten makkelijker maken, doordat de bestuurder slechts eenmaal op de startknop hoeft te drukken, in plaats ingedrukt houden tot de motor loopt. Dit komt ook terug op de nieuwe V-Strom 1000/650. Het Low RPM Assist, wat al te zien was op de SV650A, verkleint de kans dat de motor afslaat als de berijder bij een laag toerental wil optrekken. Specs: 200kg voor GSX-R1000 zonder ABS en 202 met ABS en 203kg voor de GSX-R1000R. 202pk @ 13.200rpm en 117.6nm @ 10.800rpm

V-Strom 650 XT (ABS)

http://www.motormeuk.nl/download_file/6275/e50552da3f62fd1133a87d07aa773661/medium

Voor het eerst sinds lange tijd, heeft de V-Strom 650 weer eens een complete facelift gehad. Suzuki zegt dat het design geïnspireerd is door de DR-Z en DR-BIG, wat natuurlijk al het geval was bij de zwaardere 1000cc variant. Daardoor is de V-Strom is nu bijna identiek aan de V-Strom 1000. Om te beginnen, voldoet het 645cm3 metende v-twin blok nu aan de Euro 4 norm, terwijl er zowel pk’s als nm’s gewonnen werden. Volgens Suzuki werden er 60 motorblok onderdelen gewijzigd om het middengebied- en top end krachtiger te maken. Het blok wordt gevoed door een nieuw ontworpen injectiesysteem, en zijn er nieuwe zuigers en nokkenassen ontworpen. Suzuki zegt dat het vriendelijke karakter gehandhaafd is gebleven. De nieuwe V-Strom is ook iets afgevallen, 1kg om precies te zijn. De V-Strom 650 is, net als de GSX-R1000, voorzien van Suzuki Easy Start System en Low RPM Assist. Uiteraard mag een drietaps traction control in deze tijd niet ontbreken. Het koffersysteem van de zwaardere broer van de V-Strom past ook op de 650. Ook de cockpit deelt de V-Strom met zijn grotere broer. De Suzuki zal er in drie kleuren komen: Champion Yellow No.2, Pear Glacier White en Glass Sparkle Black.

GSX-R125

http://www.motormeuk.nl/download_file/6272/f56689122859cb5528962c7ec81bd794/medium

Suzuki heeft een nieuwe in de familie: een 125cc metende GSX-R. Suzuki claimt dat de GSX-R125 de beste pk-kilo verhouding heeft in de 125 lijn. Te zien zijn LED koplampen, en een sleutelloos, one-push startsysteem, waarschijnlijk het Suzuki Easy Start System. Daarnaast is te zien dat de motor is voorzien van een multifunctioneel LED instrumentenpaneel. Tenslotte is bekend dat de motor het met een 11 liter tank moet doen, wat vermoedelijk voldoende is vanwege de zuinigheid van de motor. Hoeveel de jongste telg gaat wegen is nog niet bekend, evenals het vermogen. ABS is standaard. Komt in 3 kleuren, Briliant White, Solid Black en Metalic Triton Blue.
Delen

4 Reacties

Door iBr@ToR Motorstek profiel op dinsdag 04 oktober 2016 om 14:59

Gebruikers afbeelding van iBr@ToR
2017 Yamaha R6 wordt pas op 13 november in Milan onthult? :?

Door El Pollo Diablo Motorstek profiel op dinsdag 04 oktober 2016 om 18:49

Gebruikers afbeelding van El Pollo Diablo

Was beloofd door Yamaha, maar niet aanwezig! In de fik gevlogen :?

Door -TimP- op dinsdag 04 oktober 2016 om 19:31

Gebruikers afbeelding van -TimP-
Die demper van die suzuki.. fuj.
En die lelijke euro 4 reflectoren, zijn die niet aanwezig op de ninja650 mt-09 en de nieuwe z's?

Al met al veel nieuws en dat is wel leuk.


© 2007-2017 Motormeuk - Powered by Motor-Forum.nl - Hosting by True - Served by Webserver 3

Cookies?Motormeuk maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.